Platím za prenesené dáta?
Nie. Pri každom ponúkanom programe služieb môžete prenášať v sieti ľubovoľný objem dát. Nemôže sa teda stať, že budete platiť vyšší poplatok ako máte dohodnuté v zmluve.
Aké máte časové a dátové limity?
Žiadne naše pripojenie nie je časovo ani dátovo obmedzené.
Potrebujem na inštaláciu internetu od vašej firmy pevnú telefónnu linku?
Nie. Pripojenie k Internetu je cez našu vlastnú modernú bezdrôtovú sieť. Je realizované cez klientské zariadenie (anténu), ktoré umiestnime na balkón, strechu či na vonkajšiu stenu na Vašom byte alebo dome.
Čo obsahuje inštalačný poplatok?
Nainštalujeme klientské zariadenie (anténu) s konzolou na fasádu alebo strechu domu. Ethernetovým káblom pripojíme anténu do elektrickej siete a k počítaču alebo wifi routeru a nastavíme všetko potrebné.
Zriaďovací poplatok obsahuje: Zapožičanie klientského zariadenia (antény) po dobu trvania zmluvy o pripojení, konzolu na fasádu, 10 metrov ethernetového kábla, nastavenie antény a routra. V cene inštalácie je aj nastavenie jedného počítača. V prípade potreby je možné dohodnúť nastavenie ďalších počítačov v domácnosti za servisný poplatok podľa cenníka.
Zriaďovací poplatok obsahuje: Zapožičanie klientského zariadenia (antény) po dobu trvania zmluvy o pripojení, konzolu na fasádu, 10 metrov ethernetového kábla, nastavenie antény a routra. V cene inštalácie je aj nastavenie jedného počítača. V prípade potreby je možné dohodnúť nastavenie ďalších počítačov v domácnosti za servisný poplatok podľa cenníka.
Nainštalované zariadenia sú moje, alebo sú zapožičané?
Klientské zariadenie (anténa) zostáva majetkom poskytovateľa. Wifi router, príp. ďalšie potrebné zariadenia si môžete od nás zakúpiť alebo zabezpečiť sami.
Môžem použiť aj vlastné klientské zariadenie (anténu) na pripojenie?
Áno môžete, ale len ak je kompatibilné s technológiou, ktorú používame. Posúdenie Vášho zariadenia vykonáme pri inštalácii.
Aký je postup pri inštalácii pripojenia a koľko to trvá?
Telefonicky alebo emailom si s nami dohodnete termín obhliadky, prípadne inštalácie. Obhliadka je bezplatná a nezáväzná. Pri obhliadke posúdime možnosti pripojenia a dohodne s Vami technické podrobnosti ako umiestnenie antény, vedenie kabeláže a pod. Následne si dohodneme termín inštalácie. Pri samotnej inštalácii uzatvoríme zmluvu o pripojení. Čas samotnej inštalácie u Vás doma je jedna až dve hodiny. Bežný čas od objednania po finálne odovzdanie funkčného pripojenia u Vás doma je 5 pracovných dní.
Môžem cez vašu sieť využívať všetky služby Internetu? (napr. vzdialený prístup ku kamerám, ptp, VPN)
Áno, môžete využívať všetky dostupné služby. Neblokujeme žiadny typ prevádzky. Pre domáce linky aplikujeme v sieti QoS (Quality of Services), čo je spôsob prioritizácie paketov v IP sieti. Preferovaný typ prevádzky (web, e-mail, VoIP) má prednosť pred iným typom prevádzky (sťahovanie dát cez ptp) v záujme spokojnosti všetkých zákazníkov.
Pre využívanie niektorých typov sieťovej prevádzky – napr. vzdialený prístup ku kamerovému systému, remote desktop a pod, môže vzniknúť potreba statickej verejnej IP adresy. Túto službu Vám môžeme aktivovať ku všetkým programom. Spomínaný špeciálny typ prevádzky nie je potrebný pri bežnom domácom pripojení, preto je poskytnutie verejnej statickej IP adresy spoplatnené navyše v zmysle cenníka služieb.
Pre využívanie niektorých typov sieťovej prevádzky – napr. vzdialený prístup ku kamerovému systému, remote desktop a pod, môže vzniknúť potreba statickej verejnej IP adresy. Túto službu Vám môžeme aktivovať ku všetkým programom. Spomínaný špeciálny typ prevádzky nie je potrebný pri bežnom domácom pripojení, preto je poskytnutie verejnej statickej IP adresy spoplatnené navyše v zmysle cenníka služieb.
Ako je to u vás s agregáciou?
V našej sieti používame dynamickú agregáciu a shaping, ktoré zabezpečujú rovnomerné rozdeľovanie internetovej rýchlosti medzi koncových používateľov.
Poskytujete aj verejné IP adresy?
Áno, mesačný poplatok za verejnú IP adresu je uvedený v cenníku.
Chcem doma pripojiť na internet viac počítačov, budem platiť za každý zvlášť?
Nie, v rámci jednej domácnosti (jeden rodinný dom alebo jeden byt) môžete pripojiť viac zariadení (PC, notebook, telefón, smart TV) prostredníctvom LAN alebo wifi routera.
Mávate aj výpadky Internetu?
Áno, samozrejme, žiadna technológia nie je dokonalá a niekedy sa stane, že jej funkčnosť zlyhá. Každý výpadok riešime ihneď po zistení, alebo nahlásení poruchy.
Potrebujem mať v počítači sieťovú kartu? Ak nemám, čo môžem robiť?
Áno, potrebujete mať sieťovú kartu. Ak ju nemáte, informujte nás o tom. Sieťovú kartu Vám zabezpečíme a nainštalujeme v rámci montáže pripojenia. Ak nás požiadate o inštaláciu sieťovej karty, súhlasíte s rozobraním Vášho PC a teda aj s možnosťou straty záruky k PC, ak existuje. Ak nesúhlasíte s rozobratím Vášho PC, odporúčame využiť služby autorizovaného servisu Vášho PC.
Inštalácia sieťovej karty v počítači nijako nesúvisí s inštaláciou internetového pripojenia a jeho funkčným odovzdaním. Úspešnosť inštalácie sieťovej karty závisí aj od hardwarovej konfigurácie PC, stavu OS a iných faktoroch. Službu dodávame zdarma v rámci inštalácie pripojenia. Cena ethernetovej sieťovej PCI(e) karty alebo wifi USB zariadenia je uvedená v cenníku na našej webovej stránke.
Inštalácia sieťovej karty v počítači nijako nesúvisí s inštaláciou internetového pripojenia a jeho funkčným odovzdaním. Úspešnosť inštalácie sieťovej karty závisí aj od hardwarovej konfigurácie PC, stavu OS a iných faktoroch. Službu dodávame zdarma v rámci inštalácie pripojenia. Cena ethernetovej sieťovej PCI(e) karty alebo wifi USB zariadenia je uvedená v cenníku na našej webovej stránke.